Implanty

Implanty Płock

Implant zębowyto sztuczny korzeń- wszczep wykonany najczęściej z tytanu, który zastępuje nam naturalny korzeń zęba.

Leczenie implantoprotetyczne stanowi alternatywę konwencjonalnego leczenia protetycznego.

Wskazania:

• Brak pojedynczego zęba
  • Braki międzyzębowe
  • Braki skrzydłowe
  • Braki całkowite (bezzębie)

Przeciwwskazania:

• Ciąża
  • Nieustabilizowana cukrzyca
  • Procesy nowotworowe
  • Choroby wyniszczające- AIDS
  • Zaburzenia układu krzepnięcia- marskość wątroby; małopłytkowość
  • Padaczka
  • Niezakończony rozwój kostny

Do czynników zwiększonego ryzyka zalicza się również nałogowe palenie.

Jak wygląda zabieg implantacji?

Zabieg wszczepiania implantów zębowych składa się z trzech etapów:

I - wszczepienia implantu

Wszczepienie implantu to zabieg chirurgiczny, który odbywa się w znieczuleniu miejscowym i polega na wywierceniu otworu w wyrostku zębodołowym, w celu wkręcenia implantu.

Przed zabiegiem musimy wykonać zdjęcie pantomograficzne oraz tomografię CBCT, na których podstawie lekarz ustala szczegóły zabiegu. Jeśli okaże się, że w wyniku utraty zęba doszło do zaniku kości, może być konieczny zabieg sterowanej regeneracji kości (augmentacji kości).

Augmentacja kości to zabieg chirurgiczny, który polega na wytworzeniu wymaganej ilości tkanki kostnej pod przyszłe implanty.

Zabieg jest bezbolesny i trwa od 30 min. do 2 godzin.

W czasie gojenia następuje osteointegracja, czyli zrośnięcie implantu z kością, która trwa do 6 miesięcy.

II - wkręcenia śruby gojącej

Polega na odsłonięciu implantu i założeniu śruby gojącej. Zabieg polega na nacięciu błony śluzowej nad implantem i wkręceniu tzw. śruby gojącej. Zabieg wykonujemy w znieczuleniu miejscowym.

Śruba gojąca ma za zadanie wymodelować kształt dziąsła pod przyszłą koronę protetyczną. Po okresie regeneracji, który trwa ok. 2 tygodnie można wykonać uzupełnienie protetyczne.

III - zamocowaniu sztucznego zęba

Polega na pobraniu wycisków. Następnie w pracowni protetycznej wykonuje się dwa elementy, dzięki którym lekarz kończy ostatni etap zakładania implantów:

- łącznik czyli filar protetyczny, na którym mocowana jest korona oraz koronę protetyczną.

Gabinet stomatologiczny Płock i kosmetyka