Wypełniacze

kwas hialuronowy

Redukcja zmarszczek, zastrzyk , fałdy nosowo wargoweKwas hialuronowy to związek, który wiąże wodę w naskórku, dlatego też jest jednym z najbardziej wartościowych składników nawilżających, a w dermatologii estetycznej stosowany jako preparat do zabiegów odmładzających skórę.

Medycyna estetyczna skupia się na poszukiwaniu coraz to nowszych i bezpieczniejszych rozwiązań w zakresie odmładzania, które nie wymagają interwencji chirurgicznej przy użyciu skalpela. Kwas hialuronowy naturalnie występuje w skórze i jest odpowiedzialny za jej nawilżenie.  Jest substancją zdolną do wiązania ogromnej ilości wody. Dzięki tej charakterystyce zapewnia on utrzymywanie odpowiedniej i naturalnej wilgotności skóry. W odpowiednich stężeniach powoduje odtwarzanie optymalnego środowiska fizjologicznego, sprzyjając mnożeniu się i migracji fibroblastów oraz wtórnej syntezie kolagenu i innych składników matrycy pozakomórkowej. Działa także jako zmiatacz wolnych rodników. Niestety z czasem poziom kwasu hialuronowego w skórze obniża się, przez co traci ona elastyczność i w skórze pojawiają się zmarszczki.

Stosowane aktualnie techniki uczyniły ogromny postęp, co sprawia, że pacjenci oczekujący niegdyś na plastyczny zabieg chirurgiczny mogą dziś zadowolić się łagodniejszymi, mało inwazyjnymi metodami, uzyskując podobny efekt.

W Gabinecie DrKacprzak pracujemy na renomowanych produktach kwasu hialuronowego – Restylane, Emervel, Juvederm, Princess.

Zalety kwasu hialuronowego:
  • jest otrzymywany poprzez biosyntezę, co znacznie zmniejsza ryzyko powstania alergii, nie wymaga wcześniejszej próby uczuleniowej
  • nie wymaga przeprowadzania żadnych testów wstępnych
  • cząsteczka tego kwasu jest wysoce biokompatybilna
  • jest w pełni wchłaniany
  • jego cząsteczki nie są wykrywane jako ciało obce, produkt fizjologiczny, bezpieczny

PRZED wypełniacze przedPO wypełniacze przed

•  ciąża
  •   karmienie piersią
  •  czynna opryszczka
  •  zmiany ropne
  •  choroby autoimmunologiczne – wole Hashimoto, toczeń rumieniowaty
  •  skłonność do blizn przerostowych, bliznowców lub keloidów
  •  aktywny stan zapalny lub infekcja w miejscu planowanego zabiegu
  •  planowana intensywna aktywność pacjenta w ciągu najbliższych 72 godzin(sauna, wysiłek fizyczny, opalanie)
  •  przyjmowanie antykoagulantów
  •  kortykosteroidy systemowe
  •  miejsca ostrzyknięte wypełniaczem permanentnym
  • sklerodermia i inne kolagenozy
  •  niewyrównana cukrzyca
  • bruzdy nosowo – wargowe
  •  zmarszczki marionetki – idące od kącików ust w dół, często z towarzyszącym opadnięciem tych kącików
  •  zmarszczki utrwalone, np. gładzizna, wcześniej zablokowana toksyną botulinową
  • konturowanie i wypełnianie ust
  • tydzień przed zabiegiem nie należy przyjmować aspiryny, leków przeciwkrzepliwych, przeciwzapalnych
  •  jeśli pacjent chce mieć wykonany zabieg w znieczuleniu, 1 godzinę przed zabiegiem należy zaaplikować 5% Emlę

Schemat terapii:

Preparaty do wypełniania zmarszczek kwasem hialuronowym maja postać krystalicznego, elastycznego żelu, który po wprowadzeniu do bruzdy lub zmarszczki wypełnia ją. Preparaty podawane są bardzo cienkimi igłami, co znacznie zmniejsza doznania bólowe. Zabieg trwa zazwyczaj do 30 minut, nie licząc znieczulenia Emlą. Rezultat można obejrzeć natychmiast w lusterku. Zabiegi nie powodują wyłączenia pacjenta z życia codziennego.

Postępowanie pozabiegowe:

♦   zimne okłady zmniejszą obrzęki po zabiegu

♦   unikanie znacznego wysiłku fizycznego, sauny, niskich temperatur i nasłonecznienia przez kilka dni po zabiegu

♦   po około 2 tygodniach pacjent powinien zgłosić się na kontrolę!

Objawy niepożądane:

♦  zaczerwienienie, obrzęk

♦  ból w miejscu wstrzyknięcia materiału  – objawy te znikają w ciągu 3 dni

♦  świąd w przypadku skóry wrażliwej

♦  nadwrażliwość w miejscu podania

♦  bardzo rzadko obrzęk pod postacią zgrubienia utrzymującego się kilka tygodni

Uwaga ! Odstęp czasowy między zabiegiem wypełniania kwasem hialuronowym a innymi metodami odmładzania skóry (toksyna botulinowa, laseroterapia, peeling chemiczny, mikrodermabrazja) powinien wynosić minimum 3 tygodnie.