Usuwanie zmarszczek

beauty girl wondering her first wrinkleToksyna botulinowa – powoduje zahamowanie uwalniania acetylocholiny – neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za przekazywanie impulsów między nerwami a mięśniami. Substancja blokuje tzw. synapsy nerwowo-mięśniowe przez co mięśnie rozluźniają się a zmarszczki wygładzają. Ten proces wykorzystano w medycynie estetycznej do profilaktyki i usuwania zmarszczek mimicznych twarzy.

Toksynę botulinową (botox) stosuje się w medycynie w leczeniu różnych chorób jak zez, choroby neurologiczne przebiegające z nadmiernym napięciem mięśni, jak również nadmierną potliwość.  Do likwidacji zmarszczek mimicznych stosuje się bardzo małe stężenia toksyny, które nie mają wpływu na inne elementy układu nerwowego poza okolicą w której podano zastrzyk.

Najczęściej Botoks podajemy w górnej części twarzy na zmarszczki gładzizny tzw „lwie zmarszczki”, zmarszczki poziome czoła oraz tzw kurze łapki. Jest to jedyny preparat zarejestrowany do usuwania tych zmarszczek!  Każdorazowo przed podaniem lekarz ocenia mimikę i anatomię twarzy pacjenta dobierając indywidualnie dawki i miejsca podania.

Zabieg raczej nie jest bolesny , wielu pacjentów porównuje go do kilkusekundowego ugryzienia przez mrówkę lub komara. Zabieg nie wymaga znieczulenia miejscowego.W Gabinecie Profesjonalnej Kosmetyki, Medycyny Estetycznej  i Stomatologii DrKacprzak w niektórych przypadkach ,  ze względu na komfort pacjenta stosujemy znieczulenie kremem Emla na 1 godzinę przed zabiegiem.

Jakie są wskazania do zabiegu Botoks?
Jakie są przeciwwskazania do zabiegu Botox?

SCHEMAT TERAPII

Zalecenia po zabiegowe
  • unikać masażu okolic wstrzyknięć w ciągu 4 godzin po zabiegu
  • po zabiegu nie pochylać głowy do dołu (np. przy zawiązywaniu butów czy też podczas snu) przez 4 godziny po zabiegu
  • unikać różnicy ciśnień (latanie samolotem , nurkowanie ) przez 24 godziny po zabiegu
Objawy uboczne
  • ból w trakcie iniekcji
  • małe krwiaki, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia, kiedy igła trafi na małe naczynie
  • zbytnie obniżenie brwi lub duże uniesienie w przypadku leczenia zmarszczek czołowych , przejściowe
  • nadmierne zwiotczenie mięśni, z czasem ustępujące
  • ból głowy , ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego

worried young woman watching her wrinkles on her foreheadPodanie toksyny nie wymaga żadnych badań diagnostycznych. Jest ona wstrzykiwana za pomocą jednorazowej strzykawki zaopatrzonej w bardzo cienką igłę.  Zabieg trwa krótko . W zależności od liczby punktów iniekcji  , zajmuje to około 15 -20 minut. Ból związany ze wstrzyknięciem jest minimalny.

Jest to jeden z tych zabiegów do których pacjenci wracają z ochotą , ponieważ daje bardzo szybkie i długotrwałe efekty , które wszyscy wokół zauważają , a jednocześnie jest to zabieg nieinwazyjny i prosty w wykonaniu.

Konieczna wizyta kontrolna po 2 tygodniach

Po zabiegu lekkie zaczerwienienia ustępują po ok. godzinie. Nie wskazane jest przez okres kilku kolejnych tygodni wykonywanie zabiegów z wykorzystaniem fal radiowych, głębokiej podczerwieni czy zabiegów laserowych. Mogą one osłabić lub skrócić czas działania preparatu.,

Kiedy pojawia się efekt i jak długo się utrzymuje?

Efekt pojawia sie od 4 -11  dnia  po zabiegu i utrzymuje się 4 – 6 miesięcy . Aby utrzymać efekty zabiegu na stałe należy systematycznie co ok. 5 miesięcy powtarzać ostrzykiwania. Należy pamiętać o tym zaprzestając stosowania preparatu, że skóra w 100 % wraca do poprzedniego wyglądu. Natomiast rezygnując z kuracji będzie ulegać starzeniu zgodnie z jej biologicznym wiekiem. Kontynuując ostrzykiwania czas działania i jednocześnie odstępy pomiędzy zabiegami mogą ulegać wydłużeniu.